Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Ikhlas tak perlu diluah dgn kata-kata ..

Dah lama entry ni duduk dalam Draft Box. Tergantung .. tak dapat aku habiskan. Tonight, i want to finish the unfinish story. 

Kalau kita ikhlas dalam setiap perbuatan dan tingkahlaku .. yang menerima boleh rasa. Tak perlu kita kompangkan "Owh .. I ikhlas." Entahlah kenapa ... zaman sekarang ni manusia terlalu mengejar dunia semata-mata.  Tiada lagi keikhlasan .. masih amalkan 'barter sytem' dalam setiap yang diusahakan. Yang pentingkan diri sendiri pun ada  .. yang berpura-pura dan mengamalkan sikap "Ada udang disebalik mee" ~ berkawan dengan seseorang dengan niat ingin menggunakan yang lain pun ada. Eeee .... berpura-pura lah. Hipokrit. Masih ada jugak yang suka memandang darjat dan pangkat .. dengan harapan menghimpit yang berdarjat dan pangkat ... kita akan terima sipi-sipinya. Haih .. dunia .. macam-macam ada. 

Buat aku .. aku ikhlas menghulur salam persahabatan dan buat korang .. sambutlah dengan keikhlasan di hati.  Bila kita memberi .. biarlah dengan sepenuh hati. Pastikan tangan kanan memberi .. tangan kiri tak berbunyi kerana keikhlasan itu tak perlu diluah dgn kata-kata kerana yang menerima dengan sendiri boleh merasanya.


14 comments:

Mat Gebu said...

SALAM KAK CHIK..HMM DUNIA SEKARANG NI MACAM TU LAH..KITA BUAT DENGAN KERELAAN HATI PUN MEREKA INGAT KITA DPT IMBUHAN...HMM, KECIWAAA.....

::Budak Degil:: said...

mulut org..xleh nak kate ape lah..ape die boleh buat ikot suka dia..jawapan yg akan kite dapat, kubur lain2...ishh2...

Ellen said...

setuju sangat dengan kata2 kak ella ni..tapi sayangnya orang zaman sekarang ni dah jarang yang cam tu kan kak...huhu

risa said...

saye sangat2 ikhlas berkawan ngan akak..walaupon di alam maya..feel sumtin with u...emmmmm

azila said...

yup..yg ptg hidup jgn memilih kawan kan:)

Suara Kalbu said...

Setuju kak...

Persoalan ikhlas bukanlah kita yang menentukan. Kadang mulut cakap ikhlas tapi hati menidakkan.

mizzkechique said...

tapi kadang2 bile kite betul2 ikhlas, ada org salah ertikan dan kata kite sekadar menunjuk...

cik bahulu oren said...

betol akk ckp tu
ikhlas tu x perlu disebut2, di canang2
org yg menerima tu je akan rasa betapa ikhlasnya hati kita
x kira la apa pun yg kita buat ;)

Isteri Yang Comel said...

sokong KC, payah nak cakap KC... Sebab ikhlas sudah menjadi mainan kata-kata, ramai yang cakap ikhlas tapi hati kita tak tahu

JunAina said...

aina pun terima dengan seikhlas2nya...setiap perbuatan andainya ikhlas pasti ada ganjaran baiknya!

MamaEma said...

saya ikhlas nak kawan kak....

dah lama tak singgah sini...

azzey said...

selalu org kata .." aku ni ikhlas'...kan bese dgr ayat cam tu...:)

Qaseh dalia adelia said...

qaseh sambut huluran keikhlasan itu ...ikhlas atau tidak biar lah sis yg menilainya :)

Peri PiA said...

ikhlas yg dicari

sukar,dunia sekarang menuntut org menjadi pentingkan diri sendiri