Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Ahad kita camni .. korang camna?

Hari ni hidup kita semuanya berkaitan dengan kesihatan dan kecantikan. Bermula dengan sarapan pagi yang hanyalah sebungkus kecil Oat .. kemudian dijemput pulak oleh si Pinky untuk sessi cantek mencantek .. pastu sampai rumah .. tak rehat pun  ... lepas setengah jam kita keluar balik. Kita gi jadi selebriti lak. Alhamdulillah .. Tuhan bagi kekuatan untuk melalui hari-hari yang bahagia ini. Terima Kasih Tuhan.

Untuk kelas cantek mencantek, kita nak cakap Mekaceh byk-byk kat Miss Benz sbb ajak kita follow kelas ni dan kawan baik kita si Pinky sebab sudi ikut kita join kelas ni. Tak rugi kan korang kita join kelas ni .. mcm-mcm ilmu kita dapat. Paling best bila dapat kenal adik-adik baru yg tersgtlah hepenning .. pastu dpt belajar dari cikgu yang tak kedekut ilmu, peramah dan best. Suasana dalam kelas sungguh harmoni, santai, dan mesra. Kita sukalah!! Hihi ..

Pastu kan, masa kat tempat selebriti tu, kita kena buat 'fitness test'. Naik bukit 4 minit .. pastu turun bukit lari 1 minit .. naik bukit lagi 4 minit .. pastu turun bukit lari pulak 1 1/2 minit .. pastu naik bukit lagi 4 minit .. pastu turun bukit lari lagi 2 minit. Camtu la cite dia. Naik .. turun .. naik .. turun .. jalan ... lari. Itu je la kerja kita tadi. Hihi .. Nasib baik kita LULUS. Coach kata kita 'Fit'. 'Muscle recovery' kita pun dah almost 95%, so .. sakit-sakit badan dah semakin kurang. Lega .. suka ... Hihi ...

Hmmmm .. camtu la cite kita hari ni. Kesimpulannya, kalau semalam kita tak sehat .. hari ni Tuhan bagi kita kesihatan tahap maksima. Mcm-mcm kita buat hari ni. Dapat menimba ilmu .. dapat pegi menjaga kesihatan badan dan sekarang tengah dinner dengan keluarga. Walau sibuk dengan aktiviti-aktiviti luar kita ,, masa bersama keluarga tetap ada. Syukur Alhamdullliah.  Eh .. tu cerita Ahad kita .. Ahad korang camna lak ye? Korang buat apa?? Apa pun yang korang buat, harapan kita agar korang gembira dan bahagia. Macam kita jugak. Hihi ..


6 comments:

Sheherazade said...

nak make up make up juge :D?

waa takutnya fitness test,pia xtau le lps ke tidak

kAmi dAn mEreKa said...

ahad kite penuh dengan training handball,
tak dapat nak berseronok sakan, sob sob =(

azila said...

sama2 kc..heheh..tetibe:)

qemaishak said...

ahad semalam duk rumah je kakchik , petang tolong adik nak pindah rumah..xde cite menarik pun hehe

azzey said...

Tuntutlah ilmu sampai ke negeri China kan kc...:)

risa said...

ahad sangat sibuk kak..alahaiii