Wednesday, April 27, 2011

Arah dan tujuan hidup kita

Alangkah baiknya jika semuanya boleh mengikut kata hati. Tidak perlu terburu-buru .. mengejar 'dateline' .. memburu waktu. Tiada tekanan. Tapi itu mustahil .. kerana hidup kita ada panduan .. ada 'guideline' .. ada undang-undang .. ada komitmen dan ada arah tujuan.  Banyak yang perlu kita patuhi dan ikuti .. samada sebagai pelajar, sebagai pekerja, sebagai ibu dan bapa, sebagai kakak, sebagai anak dan sebagainya. Sesungguhnya, hidup ini serius, tidak ada istilah 'main-main' dalam mengejar impian dan matlamat hidup. Setiap seorang dari kita punya arah dan hala tuju hidup yang tersendiri. Kejarlah impian .. ikutlah arah dan hala tuju yang betul. Jangan tersasar dan tersalah arah kerana akibatnya adalah 'buruk padah'.



11 comments:

RaNiA said...

setuju dgn kc..

diana said...

kita ada banyak impian..
tapi banyak jugak halangan..:P

Woofer Storm said...

betul2..kan best kalau tak perlu keja..tak gitu kc??ehheeeeee

najihah sahami said...

btol tu kak....seronok kalau dunia ni berputar ikut masa yang kita tentukan sendiri..tapi realiti tetap realiti kan..:)

Miza Yusof said...

setuju dengan KC :) kita hidupkena ada arah tujuan :)

azila said...

tgh main2 kejar ngan hidup gakni kc:(

Peri PiA said...

setuju

tp ade org kata,jgn selalu fikir "kalau"

xper la,semoga kita dpt manage hdp kite dgn teratur..Amin

MamaEma said...

hidup tanpa tujuan..porak perandalah jadinya...

kak ina kl said...

kalau hidup tanpa tujuan dan pegangan memang tak seronok kan..

nak jadi blogger pun mesti ada hala tuju gak...kalau tak memang tak ada semangat nak berblog

forever love said...

betul.. kejar lah impian sehingga tercapai.. kalau kecundang di tengah jalan.. bangkit semula..

cik bahulu oren said...

stuju apa akk ckp :)