Friday, April 22, 2011

Minat, suka dan cinta

Sampai sekarang, aku masih berpegang pada kata-kata "Buat apa yang kita minat, suka dan cinta". InsyaAllah kita akan bertahan lama". Kalau buat separuh hati atau sekadar memaksa diri, sekejap atau separuh jalan je la jawabnya. Pastu "sure give up". Betul tak korang?

Aku rasa, sebab tu la aku masih boleh buat banyak kerja dalam satu masa ~ Masak, kerja, bersosial, beriadah dan berblog. Sebab sume yg aku lakukan tu berasaskan pada rasa minat, suka dan cinta. Tambah satu lagi .. Rela dan ikhlas. InsyaAllah .. Tuhan bagi kekuatan kat kita.

8 comments:

tieha ismail said...

btol tu...bila kita minat, yang lain pon dgn sendirinya akan datang....tak perlu nak paksa2..

!eNa PnG said...

setuju....<3...

Ain :) said...

bgus2, heee

cik bahulu oren said...

stuju ngn akk
ape pun kita buat, kita kena suka n btol2 rs njoy dgn bnda tu
pastu bila ati ikhlas wat bnda tu, kita mmg xkn bosan dgn apa kita buat ;)

Piasara said...

"betul..betul..betul..kalau buat sebab terpaksa atau saja nak ikut2 orang..habisss ler.."

Qaseh dalia adelia said...

betul kakchik... tanpa minat semangat hilang ..

nak mintak tlg vote qaseh T_T heehe

Peri PiA said...

ciayok2 kc :)

azzey said...

klu benda yg kita minat....mcm mana susah pun kita blh buat kan...