Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

3 Hari di 3 Negeri - Hari Pertama (Bhg 3) ~ Jumpa blogger.

Antara perkara paling best tentang kehidupan seorang Blogger ialah dapat ramai kenalan baru melalui alam maya. Bermula dengan bertegur sapa di shoutbox .. komen entry .. ber SMS  ..  diakhiri 'blind date' di alam nyata. Indah dan unik, kan cara pertemuan sesama blogger.

Peluang pulang ke kg abah di Kelantan aku manfaatkan sepenuhnya. Walau jadual sgt padat, aku masih sempat bertemujanji dengan Puteri Cahaya. Memandangkan mama mahu ke Pasar Siti Khadijah, maka di McDonald depan Pasar itulah tempat 'dating' kami. Walau terpaksa meredah hujan yg lebat, jalan yg sesak dari Gong Kulim ke Kota Bahru tapi tak terasa penatnya saat bertentang mata dengan Nur. Nur cantek, lembut dan sgt berbudi bahasa. Ekceli kami dh byk kali nak bertemu .. saat Nur mkn angin bersama famili di KL, saat Nur turun meeting di Putrajaya .. tapi semuanya tak jadi. Kali ni, aku selitkan jugak dlm 'itinerary' aku yg padat itu. Tapi kesian Nur, hampir 2 jam dia terpaksa mnunggu. Kota Bharu sekarang traffik jemnya  .. alahai .. boleh nangis lah kita kat jalan. Hihi ..

Memandangkan aku dtg 2 kereta dan dah lewat, sempat jumpa setengah jam je dgn Nur. Jadilah .. dari kempunan tak dapat jumpa langsung. Hihi .. Nak tau lagi cerita-cerita pertemuan kami?? Baca kat sini ye.

Wah .. nampaknya lepas ni kalau ke Kelantan kena lah aku masukkan Nur dlm aturcara. Dont worry Nur .. bulan 4 nanti Kc balik lagi. Ada jodoh kita jumpa lagi ye. Nice meeting u dik. Terima kasih for the 'buah tangan'. Terharu ... 

15 comments:

qemaishak said...

best kan jumpa blogger yang selama ni bertegur sapa di alam maya je..

bandar KB dah makin sesak dah, kn perluaskan jalan lagi gamaknya, tu tak tgk tme raya ag tu..mau pengsan.

mizzkechique said...

kakchik...bile nk blind date dgn kite lak?? huhuhu

Wan Hafisah Collection's said...

Wah, so lucky nur!

My Little Diary said...

kesempatan yang ada, jgn di persiakan.. hehe

AngahSayang2314 said...

wahh kak chik dapat date yer..kita bila lagiii sempat lagi tueeeee

Ati Masrif said...

kita juga yang tak dapat
berjumpa lagi kan ...

walau tak jauh mana pun..hihi

Cikgu Nurin said...

Wahhh..Kak Chik ni dah boleh dianugerahkan 'duta' blogger nih..rajin jumpa kawan-kawan...teringin nak jumpa Kak Chik, tapi tak berani janji lagi, takut asyik tak kena timing ..

*cuti seminggu ni, anak pun komplen,tak boleh g memana..ibu bz jer..*

Cikgu Nurin said...

Kak Chik,comey tgk U pakai baju kurung..ala-ala gadis melayu gitu...hu hu hu...

YanaMIB said...

bestnye lah kakchik..mcm dh ramai je blogger yg kakchik jmpe..sy br jmpe 2 org blogger =)

munna said...

sempat lagi kakchik ye... ramainya kawan2 bloggers yg kakchik dah jumpa...

Peri PiA said...

nanti kite jumpe insyAllah
:D

N@di@ said...

akak ngan kak nur sma lawa lah ^__^

azzey said...

KC dtg le kajang plak. bkn jauh sg buluh ngan kajang..sini pon ada McD ape...he3...

~ PIJA ~ said...

seronoknye dpt jumpe..kite yg dkt ni bile nak jumpe kak chik..hihii

Ct Arina said...

besnye.. tah bile dpt jumpe kc ni