Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Jom cuba Kari kering camni

Ikan Gerut ni aku beli minggu lepas. Disebabkan dah seminggu dalam peti ais, kalau masak berkuah mesti tak best sebab ikan tu mesti dah tak manis, kan. So, aku goreng dulu Ikan tu. Pastu tumis bawang putih, bawang merah, halia dan daun kari, masukkan cili mesin sikit, rempah kari ikan sikit. Buh air sikit, perasakan dengan garam dan sebagainya pastu masukkan Kacang bendir yang ada dalam peti ais. Kacau-kacau sikit .. pastu SIAPPPP. Santan pun aku tak bubuh. Hihi ..

Dry Gerut Fish Curry. Boleh eh bagi nama tu?? Hihi ..

16 comments:

b a m b a m ' s said...

mcm sedapppp~! or mmg sedap! hehehe

AngahSayang2314 said...

sedapnyerrrrr.....nak sikittt.....

Isteri Yang Comel said...

KC nak datang uamah KC lah...

norh said...

kakchik ni memang rajin masak..sy ni kagum dgn org2 yang pandai masak.. he hehe

Ati Masrif said...

kita tak tahu mana nak cari
gerut ni..

kalau ikan kari lg sedap tak letak santan kan...yummi!

ardinihumaira said...

kecur air liur dni :)

lizz said...

ump sedap ni...nak sikit boleh...

makdara TERdiva said...

Kc, kitorang pggl gulai atas darat :)

Syima Emi said...

terliurrrrrr ;p

Mamaleesya said...

nak sikitttt

Melati Qistyna's Mummy said...

ish, leh gak ni try kc, senang , simple, pantas.... :P

diana said...

oo..
kalau kat kampung kita memang selalu buat gulai tak boh santan..

::Budak Degil:: said...

try akak masak kari daging..biarkan smpai kering..jd mcm rendang.. :)

Amy Syaquena said...

perghhh tengok gambar pun dah tau sedap..kak meh anta sini sikit , saya pantang tengok makanan2 macam nie..kecur air liur di buatnya huhu..

Wan Hafisah Collection's said...

terernya kak cik!!

xpnh lak wat kari x buh santan.

leh cuba..

leyzajamil said...

pergh lapar la pulak..