Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

For my bodyguard ~ Ikan Masak Taucu

Ni favorite My Bodyguard not mine. Kalau aku masak yang ni, mesti dia makan banyak. Kalau balik rumah mak aku pun, opah dia akan masakkan Ikan Masak Taucu ni jugak.

Beli seekor Ikan Merah, potong tiga .. buat masak taucu untuk dia.
Makan banyak-banyak tau darling. Hihi ..



35 comments:

misza said...

sedap ikan masak tauchu. anak² pun suka. tak kisah akan apa pun.

AngahSayang2314 said...

cedapnyer lapar lak tengok menu akak nie...im backk

risa said...

somi saye pon sangat suke taucu...sedap nye...ehhh sekor potong 3?? kalo saye sekor saye punya sorang..hehehehe

Mamaleesya said...

peberet asben mar jugak neh...cedappp meleleh liur

Melati Qistyna's Mummy said...

mcm2 menu kc masak yer, suke tgk... :)

p/s: kc, kita x nmpk la shout kc, dh buang ek? kita dh lama x bw la, sihat jer, cume kemalasan melanda...hehehehe

simanis said...

haha...saya ingat betul2 kak chik ade bodigad...

N@di@ said...

xpernah lak nadia makan mask nih heheheh :D asa macam masak asam ke akak huhuhuhu

::Budak Degil:: said...

untung betol aiman makan sedap ari2..hehe

Ati Masrif said...

1st time tgk ikan msk taucu
dengan ikan merah...mesti sedap yek

makdara TERdiva said...

pergh!!! meleleh air liur ku..

Lieynanilaz said...

selalu masakan yg simple tulah yg sedap

azzey said...

Sker gak masak taucu nih...

toyolkiut said...

wah..
bertuah aiman..

Puanbee said...

bee tk pernah masak tauchu kenapa tah org masak bee makan jer..

qemaishak said...

bertuah 'bodyguard' itu ye hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

nyum2..sedap.tuk adik x der?

kakchik@ella said...

misza, bdk2 mmg suka tauchu, kan.

kakchik@ella said...

Angahsyg, lapar eh?? jom makan. hihi

kakchik@ella said...

risa, potong 3 lg bgus dik. isi lbh garing, pastu tak yah cuit2. ambik la bape potong teringin pon. hihi

kakchik@ella said...

Mamaleesya, hsbnd mar pun suka eh? sama dgn aiman, anak kak ella.

kakchik@ella said...

MelatiQistina, dia ada. nxt tme if happen lke that u press F5 ye. refresh je.

kakchik@ella said...

simanis, mmg kc pnggil dia mr. bodigad. hihi ..

kakchik@ella said...

N@di@, bkn la dik. dia rasa mcm ... mcm .. mcm tauculah. hihi ..

kakchik@ella said...

Budak Degil, jom dok sblh rmh kc. nnt kc hulur seketoi. hihi ..

kakchik@ella said...

Ati, sedap. kalo pakai ikan lain pun boleh aje ..

kakchik@ella said...

mdt, nah tissue, lap air liur tu. hihihi ..

kakchik@ella said...

azzey, blh la geng dgn aiman. hihi

kakchik@ella said...

TK, hrp2 dia sedar diri dia brtuah.

kakchik@ella said...

Lieynanilaz, btl tu. tak yah susah2 bila tang masak memasak ni, kan.

kakchik@ella said...

Puanbee, kc pn tk suka taucu sbnrnya tp dh masak utk dia .. so kc masak je lah apa yg dia suka.

kakchik@ella said...

qemaishak, hrp2 dia sedar yg dia sgt2 bertuah. hihi ..

kakchik@ella said...

Lydia, kesian adik. dh la tgh preggy, buat ngidam je kc ni eh. hihi ..

ardinihumaira said...

taucu fav dni!:) nyummyy

alinac lover said...

lapar tp xde slera :(

Ct Arina said...

ikan merah masak taucu mmg terbaik la kc. ikan kembung pn kdg2 ok jugekkk ehe^^