Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Makanan utk org nak diet ke ni?

Mungkinkah makanan ini sesuai untuk mereka-mereka yang sedang berusaha untuk menurunkan berat badan atau lebih tepat lagi untuk mereka yang mahu berdiet?

Entahlah. Aku mungkin bukan orang yang sesuai untuk membicarakan soal diet dan sebagainya sebab aku sendiri pun tak diet. Aku bertuah sebab dikurniakan berat badan yang susah nak naik meskipun pagi Isnin sarapan ku adalah Nasi Lemak dan dinner ku adalah Nasi Mamak. Bertuah aku, kan. Boleh makan macam-macam dan menikmati kehidupan tanpa bimbang dan ragu. Kelebihan Tuhan kasi kat kat aku la tu. Alhamdulillah.

Yong Tau Foo Soup with Teh O Ais Limau ~ My friend's lunch.
Aku makan Nasi putih dgn Ikan pari + sotong + La la + udang + sayur bender yang dibakar sekali. Maik Aih .. Dasyatkan selera i?? Pastu malam makan Roti Canai lak. Hihi ..

20 comments:

Isteri Yang Comel said...

Assalamualaikum KC terliur IEB tengok teh o ais limau tu...

Miza Yusof said...

SEDAPNYA :)
teh o ais limau tu. yong tau foo sup tak pernah makan pulak. sedap ke KC :)

makdara TERdiva said...

metabolisma KC tinggi la tu..mcm adik saya yg baru kawin tu..kuat makan tp badan kerempeng jer..jeles betul! :D

makdara TERdiva said...

metabolisma KC tinggi la tu..mcm adik saya yg baru kawin tu..kuat makan tp badan kerempeng jer..jeles betul! :D

Ati Masrif said...

bertuah ella..

cuba kita...makan sikit je
naik nya berkilosss...huhu

kakyon said...

kalau akak mcm kakchik..alangkah besnya..boleh mkn apa saja..tak payah nak risau bdn naik ke tidak.nak kena arobik jugak agaknya ekk??

diana said...

yong tau fu best kalau makan dengan sup gini..
ada orang tak suka macam denagn sup..dia makan dengan sos kaler itam tu..

Daddy Ziyyad said...

Jangan terpedaya dgn berat badan yang tak naik tau.

Sila check level cholesterol. Byk orang kurus yang saya jumpa punyai kadar kolesterol melampau tinggi.

norh said...

dalam keadaan batuk yang baru nak lega ni, teh o ais limau tu nampak sangat menarik.. :))

Amy Syaquena said...

amy tak pernah makan yong tau foo sup lagi.sedap ke kak..next time leh cuba nie

MamaYatie said...

sungguh jeles mendengarnya...den tak larat nak diet dah kak chik oooiii

AngahSayang2314 said...

sedapnyerrrrrrrrrr bak sikit...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sis..nak yong tau foo..huk3

alinac lover said...

gulp! yong suka yong tau foo yang ada soup..kt sni jrg ada mcm ni tau

Ct Arina said...

besnye kc ssh nak naik badan! rina makin gemok! sob sob T_T

muniraksasa (; said...

sedapnyeeeeeeee. kecuq lidah ni

Melati Qistyna's Mummy said...

muahahaha....mmg bughok mkn tu kc, [jgn marah ek] sm cm kita, Alhamdulillah..... stakat ni, melantak la ape pon, bdn gitu jer....huhuhuhu

Woofer Storm said...

srius tak pndai makan yong tau foo..heee

azzey said...

Terliur lg tgk menu ni...:)

Nur Ain bt. Amran said...

selera yang besar :)