Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Why heavy lunch is a must??

Makan tengahari wajib 'heavy' buat aku sebab sarapan pagi cuma 2 keping biskut Jacob cicah Nescafe O je.

Tapi ini bukan hidangan tengahari ku. Asam pedas ikan kerisi dan Ketam goreng dengan daun kari ni adalah santapan untuk Tuan Bodigad yang disayangi. Bermulalah dengan kalimah Bismillah ... dan akhirilah dengan Alhamdulillah. Tanda terima kasih kita kepada Nya atas segala yang kita ada hari ini.



30 comments:

AngahSayang2314 said...

sedap tengok menu kc nie fuhh mencurah2 tueee

risa said...

alhamdulillah..lauk airtangan ibu adalah yg terbaekkkk

Cik Moon said...

nyum..nyum... sib baik x terliur nengok lauk ketam tu..huhu

qemaishak said...

tetiba rasa nak makan ketam tgk gambar lunch 'tuan bodigad' kc ni:)

diana said...

kakchik..
kita suka betul ketam...
aduh!!!
jangan tunjuk2..
kita tengah nak kurangkan 3 kilo ni..
hahaahhahah

Ati Masrif said...

masak sendiri ke ni...

asal asam pedas je..mmg
menyelerakan

MamaYatie said...

alemak...sedapnya menu tuk bodyguard..perghh..kalo duduk serumah ngan kak chik,alamatnya jadik tong la saya..huhu

Ct Arina said...

kc balik rumah masak untuk aiman ke? tiap2 hari ade lunch untuk incik bodigad. besnyeee >_<

Ummi said...

Salam kakchik...waaah handal gak lauk2 tuh..semua tgk mengancam...akak pun dah lama x beli ketam..hehee...nnt la nak cari gak..wahahahah

kakchik@ella said...

Angahsyg, nak ke?? gi mintak kat Tuan Bodigad skit. dia punya tu. hihi

kakchik@ella said...

risa, btl tu.

kakchik@ella said...

Cik Moon. jom nyumm .. nyumm sama2.

kakchik@ella said...

qema, goreng sj pn sodap, kan. hihi

kakchik@ella said...

diana, sj je nk goda diana nih. hihi

kakchik@ella said...

Ati, ye ati. ella tiap2 pagi mesti masak sblm antar aiman ke sekolah dan gi keja.

kakchik@ella said...

MamaYatie, hihihi.

kakchik@ella said...

CtArina, kc masak pagi b4 gi keja.

kakchik@ella said...

Kak Ummi, takat lauk2 'basic' tu bolehlah. yg 'advance2' tu awal2 kc surrender. hihi ..

KuNanGKuNanG said...

Pg sy minum susu ngan oat je. tengahari kene mkn nasi....kalau x perut ni berdangdut plak.he3

kakchik@ella said...

KuNanGkuNang .. ok la lagi dangdut tu. buatnya dia "rock" kang?? haha

Anonymous said...

bila nk ajak aku makan nie???sedap je tgk masakan ko harusss kembang lagik badan aku...

Qaseh dalia adelia said...

feberet qaseh ketam !segala jenis seafood huwaaa menci lah kak chik ni dah lama tak makan ketam uhukkk2

makdara TERdiva said...

saya tak penah masak ketam sebab tak reti nak siang..haha!
plus tak reti nak makan camne ketam2 yg byk kulit keras tu..

mizzapple said...

sedapnya.
terliur tgk ketam tu. huhu

Mamaleesya said...

kak ella ni nak kene babap neh...dah la tgh lapar ptg2 ni

nisa said...

asam pedassssss! Favourite nisa tu..wuhuuuuuu..

-Sara- said...

wahh! cedapnya asam pedas tuh!

kella said...

alhamdulillah.. syukur dengan nikmat rezeki yang tak putus putus.. salam singgah sini ya! :)

alinac lover said...

sama la kita kak :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sedappppp...