Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Children Day for Muhammad Abu Bakar Al-Amin Bin Mohamad Nahiz


Mesti my loyal reader tertanya-tanya siapakah Muhammad Abu Bakar Al-Amin Bin Mohamad Nahiz yang menjadi topik utama entry ini. Muhammad Abu Bakar Al-Amin adalah anakanda kepada kawan saya Dr. Siti Sara Ibrim @Ibrahim dan Mohamad Nahiz. Muhammad  .. anak kecil yang comel, ceria and a bit naughty ~ penyeri hidup ayahanda dan bondanya.

Yang diraikan di majlis ini ~ Muhammad.
Ehem .. ehem .. Hensem kan dia??
Kecik-kecik dah ada aura yang tersendiri. 

Seminggu sebelum Get together untuk majlis ini dah dapat jemputan dari Sara melalui Kak Nani. Pastu dapat pulak Personal Invitation dari Sara melalui FB. Sara invited me a few times to her event termasuklah Hari Raya Open House tapi tak pernah berpeluang menghadiri jemputan dia disebabkan oleh kekangan masa. I feel bad .. very bad. Tapi kali ni, kebetulan memang free .. Eh .. tak jugak .. tengahari dan petang tu ada lagi jemputan lain tapi disebabkan jemputan Sara bermula seawal jam 10 pagi, maka dapatlah kita meluangkan sedikit masa untuk meraikan Muhammad bersama-sama. Pandai Sara cari masa ye. Hihi ..

Puan rumah ~ Siti Sara @ Bibi yg manis, anggun, jelita dan baik hati .. bonda kepada Muhammad. Permata hati bondanya, Puan Radziah Ahmad dan Ratu di hati suaminya Haji Mohamad Nahiz. Dipanggil BB dikalangan teman2 rapat dan famili tapi saya lebih suka panggil dia Sara. Sedap nama tu .. Siti Sara .. pandai Bonda Sara cari nama. Seriously, saya kagum dgn Sara. Punya karisma yang tersendiri. Walaupun berharta dan berkedudukan tapi tak sombong ... tetap berpijak di bumi nyata dan tidak mengejar dunia semata-mata. She is the Founder of Steps to Muslimah - sebuah komuniti yang sering mengadakan Majlis-majlis Usrah dan Ilmu yang diilhamkan oleh Sara sendiri. Alangkah indah dan manis kalau dunia ini dipenuhi dgn orang-orang berbudi pekerti seperti dia.

Kedatangan saya bersama adik cantek ini, Siti Nur Surhayani. Cuba tengok hidung dan mata dia .. cantekkkkk, kan. Patutnya saya pergi dgn Kakak cantek tapi kesibukan dia telah menyebabkan 'arrangement' kami berubah, so saya pergi dulu. Hepi sangat dapat jumpa Siti lepas pertemuan pertama masa event kat Cova Square dulu. Pertemuan kali ni berbeza sebab sebelum ni Cik Siti, sekarang dah Puan Siti ... bertaraf 'Ummul' pulak tu. Disebabkan dia datang tanpa 'partner' mcm saya jugak .. maka saya 'naik pangkat jadi baby sitter' untuk 'baby' nya Fayyadh yang baru 2 bulan. Baik betul Fayyadh ... pandai bawak diri. Hihi ..

Bertemu pulak dengan Adik manis ni, Sarahata di majlis yang sama. Sarah so sweet .. she still  remember me eventhough we last met each other April last year. Ailebiu lah dik. Hihi ..

Taking photo together after a year not seeing each other. Luckily i attended this event. If not .. tak tau la bila dapat jumpa adik-adik manis ni. Itupun Anizon tak da sebab dia ada event kat Putrajaya. Lama gak tak jumpa adik yang sorang lagi tu. Bila dikelilingi adik-adik muda .. terasa ai mcm "kakak tua".  Hihi ..

Majlis meraikan 'Muhammad's Children Day' yang bertemakan "Bee Movie" dengan warna tema kuning dan hitam sungguh meriah. Sara dan suaminya jemput sekumpulan anak yatim untuk sama-sama meraikan majlis ini. Di luar rumah ada 'playground' .. ada games .. ada hadiah untuk anak-anak kecik. Kat dalam rumah ada 'clown show' menghiburkan tetamu. The kids were very happy and entertained. Can see their happy faces .. kalaulah aku boleh jadi kecik balik dah tentu aku pun sama tergedik-gedik. Hihi.

Rumah dihias indah dan cantek. Tengok tu .. Sarah tengah dok berangan nak kan belon-belon yang terapung kat siling rumah tu. Teringin la tu. Eleh ... bukan Sarah je... Kak Ella punnnnn .. tapi malu!! Hihi .. 

The clown show. Yang mak-mak pun suka jugak .. termasuk la saya. Hihi ..

The food was nice .. ada Nasik lemak, ada soto, ada capati, cupcakes, puding gula hangus, kueh kole kacang, kueh koci dan macam-macam lagi. Everyone happy .. bahagia dan gembira to be here. Alahai .. lupa lak nak ambik gambar makanan.

Then ... more and more friend came.

Bila berkumpul ramai-ramai camni .. maka harus lah kita berfotoan bersama begini. Wajib!!

Suka dan bahagia. Can see from our faces, right??

Kami pulang berbekalkan 'gift for the kids' ~ Yang beg hijau tu ye .. lagi satu tu rumah lain bagi kami. Gambar sebelah pulak adalah 'what's inside the green bag'. Kiut, kan. Owh .. ada kerepek pisang yang sedap jugak. Tak sempat nak ambek gambar sebab dalam keta dah habis kena 'ngap' oleh kami bertiga. Hihi ..

Lebih dua jam jugak saya luangkan masa di majlis ini. Majlis berlangsung dalam suasana tenang, damai dan membahagiakan. Sungguh gembira dikelilingi rakan-rakan, Puan rumah ~  Sara yang baik hati, berserta PA Sara Cik Axfar yang manis dan ahli keluarga Sara yang peramah. Masih teringat-ingat kata-kata nasihat dan tips dari Bonda Sara waktu kita duduk makan bersama-sama. Sebenarnya masa tu dah nak balik .. masa lalu kat meja makan tetamu kat luar rumah tengok-tengok Bonda Sara sedang makan dengan geng-geng kat situ .. mmmm .. kami pun sambung duduk dan makan minum lagi sambil dengar tips serta nasihat yang diberikan oleh Bonda Sara. Very meaningfull, informative and useful. 

Thanks kepada Adik Norazlina yang sudi meminjamkan gambar 1, 8, 9, dan 10. Banyak lagi gambar-gambar  sebenarnya but the photo was taken not using my camera. So, kena tunggu Sara updet kat bog dia nanti eh. 

"Cool" kan entry ni?? Se "cool" perasaan dan emosi saya sewaktu berada di majlis ini. "Really cool lah .. tenang dan damai." Alhamdullillah .. 

21 comments:

Lydia Miza said...

ceria sungguh mereka dgn baju merah..hihi.sukatgk semua ceria

Okida said...

masyaAllah... terima kasih kak ella for this entry.. semua yang cantekk dan indah itu adalah dari Allah S.W.T... yang kurang dan jelek tu dari diri sara sendiri.. terima kasih ya coz datang ke rumah sara.. minta maaf segala kekurangan.. barakallah.. barakallah.. barakallah..

Unknown said...

semua lawa2~

Izan Ishak said...

happynya semua orang....so hensem Muhammad~

sarah hata said...

k.ella.i lebiu lah muax2..i suka semua gambar2 nih..nnt ada sara amik ya juga :)

Mama Zharfan said...

nampak sgt beshh event ni :)
esp dpt jumpa kwn2 kan :) sweet

Ibu Muda 30series said...

bestnya event..yg tali gantung2 tu rebut gula2 ke kc? hihii...sbb wani penah tgk ms cukur jambul anak-anak kat nismilan aritu, MIL buat kat rumah-gantung gula2 untuk budak2 rebut

sabtu depan jam 6, kc dah book ke? macam ok je timing. by dat time leh minta hubby layan anak2 kat taman2 berdekatan...hehe

Cik Zaiey said...

budak y cute..hehe

risa said...

kakchik...kakak siti sara tu kan remember kan me kat sambedi lah ..tapi lupa sape..happening lah majlis tu..suke tengok...rindu kakchik!!

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

mtk tolong vote saya boleh ?? hehe..
sori la mencapub kat sini..
tlg ke blog saya eh..

http://wanakmalzulaikha.blogspot.com/2011/03/vote-for-me.html

klik je gambar saya ..ikut step kat blog saya..simple je..

bersama menaikkan nama muslimah malaysia :)

Allahuakbar!

Anonymous said...

mtk tolong vote saya boleh ?? hehe..
sori la mencapub kat sini..
tlg ke blog saya eh..

http://wanakmalzulaikha.blogspot.com/2011/03/vote-for-me.html

klik je gambar saya ..ikut step kat blog saya..simple je..

bersama menaikkan nama muslimah malaysia :)

Allahuakbar!

me suya said...

wahh. meriah kot

azzey said...

Mmg sume yg dtg pun cantik2 secantik suasana majlis tu...:)

cik bahulu oren said...

seronok je tngok gmbr2 semua :)
nmpk meriah..

toyolkiut said...

meraikan majlis budak2, kita pun jd muda balik..
hehe..
mmg cool..
seronoknya..

emarieys said...

hensemnya budak tu..mcm anak ema...hehehehe...

ema pun tk pernah buat besday party cam ni besar kak....

ardinihumaira said...

meriahnya :)

ardinihumaira said...

meriahnya :)

Anonymous said...

Ada MBBS ke atari buat Phd nak letak DR kat nama tu...you have to earn it la....baru jujur

Anonymous said...

So far saya rasa komen ini paling pelik dan seolah olah nak menjatuhkan puan sara. Saya kenal puan sara, belum pernah dia addresskan diri dia as a dr. Entry 3 tahun lepas, maafkan saya kak ella, saya suka baca blog kak ella, tapi komen ni seolah olah macam ada tak puas hati.